.

.
.

Monday, February 8, 2010

Aku dengan Jaafar terjah Gunung Bongsu.

Hari ini Febuari 8, 2010 aku merasa agak kecewa dengan sambutan kayuhan mingguan kita. Menurut perancangan ramai riders yang commit nak kayuh....last tinggal aku dengan Jaafar (Apai the Great) saja yang kayuh. Trek kayuhan dicadangkan oleh beberapa riders dengan tujuan nak memujuk "Maxxxxx", tetapi........................................................................
Sebenarnya dalam soal apapun perlu ada semangat kesukanan, setiakawan dan berpegang pada janji. Bagi riders yang betul-betul ada masalah besar..OK lah..tapi.........................................
Tahniah kepada Apai kerana mempunyai semangat juang yang tinggi walaupun "tak sihat sikit". Kayuhan berjalan seperti yang dirancang.....................memang ketentuan daripada Allah, hari ini 2 riders sahaja....


Tunggu riders yang "tak muncul" at Petronas Tmn. Mutiara

At the Starting Point
On the way...
Halangan pertama trek berpasir, sebab aktiviti korek pasir oleh" syarikat konsesi"

Jalan baru dibuat utk keluar masuk lori dan jentera...


Tersesat jalan..

Apai terpaksa "tanggung" basikal cari trek sebab jalan tiba-tiba "putus"

Signboard Felda Gunung Bongsu..

Rileks sat penat naik bukit...

Downhill celah-celah pokok kelapa sawit

Uphill, nampak tak tanda 10% naik bukit..

Apai berposing kat tempat pengumpulan buah kelapa sawit..


Tersengih..sebab satgi nak U turn @ patah balik...

Aku penat, naik bukit yg landai..

Sama jugak macam aku..penat..

On the way nak balik ke Taman Mutiara...bye2 Gunung Bongsu..

No comments:

Post a Comment