.

.
.

Sunday, November 7, 2010

Lama tak naik Langkap, masa DH sesatlah pulak..

Pagi ni, 6hb Nov, 2010...aku memang dah rancang bersama Nizam nak ke Langkap. Starting point dari Lunas (depan SMK Lunas). Riders yg joint hari ni Add Kassim, Arif Tmn. Gemilang, Cikgu (Gerekbukit) dan Amir from Recovery team. Sebenarnya aku dah lama tak terjah Bkt. Langkap, hampir setahun....

At the starting point, lead by Nizam.....

Cikgu Din dan Amir.....


Layan onroad dulu....

Add Kassim, lama aku tak kayuh ngan dia.....power lagi dia...

Arif from Tmn. Gemilang....dok pulun kayuh....



Berhenti and rilek sat...sebelum terjah....cikgu Din dah mula tanya tinggi ker???he..he..


Add Image Pendakian bermula........

Nampaknya cikgu Din dah mula penat...almaklumlah pertama kali ke Langkap...

Semasa dok tunggu cikgu Din hilang penat, Wan Rosman Abe turun...dia start dari Tmn. Selasih...sebenarnya dia dan member dia tu...dok tunggu aku....sorry silap starting point..

Aik.....cikgu Din tidoq.....pulak, takpa aku tunggu jangan paksa kalau tak larat.....don't rush..and take time....

Aku berjaya juga sampai ke puncak...Langkap oooo Langkap....

Cari jalan kot mana dan turun sebab lama tak mai.....masa kami DH terlajak jalan, sepatutnya ambik simpang kiri..tapi kami terus sebab syok DH punya.....

Tu...dia....sesat dah....

Kelihatan Amir dok pikiaq..kot jalan mana nak lalu ni...

Kita lalu kot sini....plak kot jumpa jalan...

Aku kena tanggung basikal sebab tak boleh nak kayuh....



Akhirnya jumpa jalan nak balik.......fuh lega.......ni terowong bawah BKE....


Take 5 dekat Shell BKE.....

Sampai di Taman Gemilang, singgah pekena roti canai, TQ Add sebab belanja kami.....

Cukup sampai di sini, cikgu Din berazam nak terjah lagi Bkt. Langkap sebab kali ni dia tak larat..takpa kita set time and date lain pulak.....bye2...

No comments:

Post a Comment