.

.
.

Tuesday, March 13, 2012

Kayuh Santai di Birut Jamboree 2012.

Alhamdulillah, berakhir sudah Birut Jamboree 2012 di Pinang Tunggal, Sg. Petani. Kayuhan kali ini, GengBasikal @Kulim hantar wakil 3 riders, tapi yg turun cuma 2 saja, aku dgn Nizam. Seperti biasa setiap kali jamboree, target aku cuma nak completed semua check point jer. Masa nak flag off aku duduk belakang sekali. Memang setiap kali jamboree, aku jumpa ramai riders, ada yg aku kenal dan ada juga riders yg kenal aku tapi aku tak "beberapa" nak kenal riders tersebut...minta maaf sebab memory aku tak boleh download semua....

He...he...awek 1st CP....

Shidee from Conti Riders


Ustaz Raja dan Abg Pudin from Jitra...



Man Gerek from Desa Aman Bikerz

Geng One Star MTB, masa kat CP pisang

Aku memang kayuh santai....

Cikgu Din kepenatan....top up ayaq dari botol aku....


Last CP atas bukit Birut...

Pemandangan dari atas bukit Birut

Suasana di dalam khemah, tunggu cabutan bertuah..

Jersey kuning tu Beskal Muda (nama sebenar aku tak ingat)....

Saiful Vios and team..

Desa Aman Bikerz

Sumi....


He..he..medal...rank yg 752 (kira ok lah tu)...
Secara keseluruhan trek adalah ok, hampir 95% boleh kayuh...marshall juga agak ramah. Tapi water station (refill) tu agak kurang, kalu boleh ada banyak tempat sikit, ramai riders tak cukup air terutama masa nak kayuh naik bukit Birut....satu lagi bagilah 100plus satu tin....berbaloilah kami bayar RM50....Makan tengahari kira ok jugak, tapi ramai riders sembang lauk cuma satu mata ajer ker....gulai daging.
Ada riders yg sesat, naik bukit yg sama sampai 2 kali dan yg paling tak syok sekali riders shortcut tapi dpt semua sticker CP. Tak completed semua CP pon dpt ranking jugak..hu..hu..harap-harap penganjur ambil perhatian...Apapun aku enjoy kayuhan kali ini...banyak gambar-gambar aku upload dlm Facebook. Silalah layan Part 1 and Part 2. SEKIAN..


No comments:

Post a Comment