.

.
.

Tuesday, February 7, 2012

Pertama kali naik Bukit Tokun @ BM Hill.

Pagi tadi 7hb Feb, 2012 aku membuat keputusan nak kayuh naik Bukit Tokun @ BM Hill. Suzaly Lee from Desa Aman Bikerz yang plan nak naik Tokun hari ni. Selain daripada itu Abg Saaidian juga follow kali ini. GengBasikal yg lain kayuh trek "polis" iaitu Nizam, Idan dan Arif. Apapun janji kayuh...
Ketinggian Bukit Tokun ialah 457 meter dari paras laut. Hutan Lipur Bukit Mertajam berkeluasan 37 hektar.

Suzaly, bersiap nak naik atas..

Jumpa Fendi dan wife dia Diena....mai layan BM Hill juga...pasangan kayuh yg ideal..

Abang Saaidian....kayuh dari rumah dia (Kulim)...


Jumpa bro Jef and gang...


Kayuhan bermula.....



Sampai ke CP1...depa ni dah sampai puncak aku baru nak naik ke puncak...

Tu dia...RB pon depa kayuh naik....


Kayuh jangan tak kayuh....

Akhirnya aku berjaya sampai ke pencawang pemancar....tahniah utk aku..he..he..


Berposing ramai-ramai....

Uncle ni yg tolong kami ambik gambar...thank you....

Tak payah cerita, hangpa mesti tau ni apa dia....

Pemandangan dari atas...

Ambik gambar kat pelantar, masa turun....

Kayuhan kali ini aku ambik masa sejam lebih...he..he..tak larat....Jarak kayuhan cuma 4km jer...tapi naik bukit tu yang lambat..
Sekian, jumpa lagi Insyaallah....

1 comment:

  1. Assalamualaikum. Berapa percent cerun bukit ni agak2?

    ReplyDelete