.

.
.

Saturday, September 25, 2010

Pendakian ke Gunung Jerai....episod 1.

Hari ni, Sabtu 25hb September....aku dan geng-geng Gerek Bukit (Pak Leh, Mat Jan, Nazet, Jatt dan Abe) telah bertekad nak kayuh naik Gunung Jerai (puncak tertinggi di Kedah). Depa-depa tu semua nak memperbaharui "lesen" kayuhan masing-masing....he..he. Ini merupakan pertama kali aku sampai ke Gunung Jerai. Ketinggiannya ialah 1380 meter @ 4140 kaki.
Kami start kayuh lebih kurang 9 am. Aku memang teruja nak menawan antara puncak yang tertinggi di Kedah ni. Rupa-rupanya penat, tak larat dan krem menunggu aku di atas.

My white Venzo....berposing di bawah signboard Gunung Jerai...

Mat Jan dan Nazet baru sampai....

Pak Leh....master mind kayuhan kali ini...


Inilah aku.........he..he...

Kami mulakan pendakian...


Gambar tak clear....tangkap masa kayuh.....

Baru berapa km? dah letih ooooo


Aku berdiri pon dah tak betul...


Geng-geng student dok jogging....


Take 5 dulu.....

Oh tidak......lagi 8km untuk sampai....



Lega.....tapi tak sampai puncak lagi....

Baru kat muzium.......sambung ke next episode....

No comments:

Post a Comment