.

.
.

Saturday, May 15, 2010

Kayuhan Trek Rahsia (cari trek mini jamboree)

Pagi ni pada mulanya aku nak joint Chaon (Gerek Kulim) terjah Bukit 300, tapi apakan daya hajat tak kesampaian sebab ada masalah sikit. Kebetulan pula Rashid Tahoe ajak aku dan Apai terjah trek KTM 2010...sebab depa dua tu tak masuk night jamboree hari tu. So, aku jadi penunjuk jalanlah. Dalam perjalanan, kami nampak geng Gerek Bukit berkumpul di Restoran Desa Kob. Mereka nak cari trek nak buat mini jamboree dalam bulan Julai nanti. Aku, Rashid Tahoe dan Apai jointlah mereka (Pak Leh, Nazir, Mie dan Jan).

Rashid Tahoe dan Pak Leh....

Pemenang lucky draw BM Jamboree 09, Mie bersama basikal Kona..

Pak Leh mengetuai kami dalam proses pencarian trek rahsia..ni

Walaupun sebulan tak kayuh...buleh dikatakan ganaih lagi Rashid Tahoe ni..


Rileks sat.....
tunggu Jan.

Jan tolak basikal..naik bukit berlumut dan licin...


Tak payah bagi tau sapa nama mamat nie...

Antara bukit yang perlu didaki...

Downhill, Apai terjatuh...licin sebab trek berlumut...


Jalan bersimen yang kami lalui...
Laluan ni agak berpasir...kayuhan jadi berat sikit..


Naik bukit lagi...Apai tolak..tapi Mie steady jer kayuh...

Jan raja bukit from Gerek Bukit..

Berbincang pasal trek laluan..

Aku dan Rashid Tahoe....layak lagi jadi Marshall ni..

Hutan Lipur Ulu Paip, tapi rasanya laluan ni tak termasuk kot...



Pak Leh dan Jan singgah refill station..beli ayaq...

Berposing ramai-ramai..

Dalam gambar ni baru aku ada...

Uphill lagi...

Rashid Tahoe mencuba kayuh naik bukit, walaupun jalan licin...


Laluan single trek...

Saudara Nazir..bergaya naik bukit...


Berehat di atas bukit yang terakhir...sambil berbincang...

Apai sibuk dok balut rokok daun...hu..hu..

Secara keseluruhan trek ini menjadi rahsia lagi, aku tak mau "dedah" banyak sangat. Cuma nak bagi tau banyak pendakian ada juga macam "roller coaster". Biarlah Pak Leh and the gang (Gerek Bukit) umumkan maklumat selanjutnya. Wassalam.

No comments:

Post a Comment