.

.
.

Friday, January 1, 2010

Selamat Tahun Baru 2010 Masihi.

Salam,
Tepat pukul 12.00 mlm tadi seluruh rakyat Malaysia menyambut tahun 2010. Percikan bunga api, bunyi mercun dan sebagainya. Apa yang aku nampak semuanya semuanya bergembira, pasangan muda-mudi berkepit, mat-mat rempit, minah-minah rempit malah golongan emas pun lupa diri apabila menyambut tahun baru. Rata-rata aku tanya dalam Islam ada juga sambutan tahun baru Maal Hijrah, hampir 60% menjawab "ye ker, takdak bunga api pun" "bila depa sambut". Aku malas nak ulas secara panjang lebar di sini.
Alhamdulillah, Surau Nurul Iman, Taman Mutiara, Sg. Kob malam tadi 3.30pagi mengadakan solat sunat Gerhana Bulan, ramai juga yang hadir, solat berjemaah dan mendengar khutbah.
Apa-apapun Selamat Tahun Baru 2010 dan umur aku dah meningkat dah tua....tapi larat lagi kayuh beb......antara GengBasikal @Kulim aku ler yg paling tua....

No comments:

Post a Comment