.

.
.

Saturday, October 1, 2011

Terjahan ke "muka" Trek Balak @ CP2.

Pagi tadi 1hb Oktober 2011, aku ikut geng-geng Gerek Bukit menerjah ke Trek Balak, Sg. Kob. Al-maklumlah, geng aku dah jadi "hidup segan mati tak mau". Trek ini merupakan trek yg sinonim dengan Kulim Jamboree sama ada Kayuh Terang Malam atau Kulim International Jamboree. Hasrat di hati aku nak ke Jitra (Kayuhan Kedah Sejahtera), tapi apakan daya banyak faktor-faktor yang menghalang. Walau apapun kayuh tetap kayuh.


Kayuhan kali ini disertai oleh Cikgu Din, Abg Kamil, Mat, Oley, Hakimi (anak Abg Kamil) dan sorang lagi yg namanya aku lupa.

Kami start depan Kedai Mizi MTB Xtream.......



Pendakian ke puncak...


Posing ditengah-tengah bukit ke puncak balak....








Akhirnya berjaya ke puncak Trek Balak @ CP2....

Downhill.....laju oooooo


Adik Hakimi....dalam kasut ada pacat..

Kayuh terus ke anak sungai...


Cikgu Din, penggerak utama kayuhan kali ini...

Aku ambik nyawa sat....


On the way pulang, walaupun kayuhan kali ini tak jauh...tapi seronok. Kayuhan offroad dan pendakian yg pertama aku selepas raya....sebelum ni cuma layan sorang-sorang jer....
Penatlah jugak.......Jumpa lagi......my next event is BM Jamboree....Insyaallah....

No comments:

Post a Comment